人気ブログランキング | 話題のタグを見る
<< うた 地軸傾けて海に沈める >>

NAMInoYUKUSAKI和訳

TVドラマ『SPEC』の主題歌、THE RICECOOKERSの「NAMInoYUKUSAKI」の歌詞の嘘和訳です。
和訳見てたら何か違うぞ、と思ったので英語出来ないなりに頑張ってますがきっと誤りしかないです。



I'm one step behind every step you take
ぼくは君の一歩後を歩んでる。
Each time I reach it just seems to fade away
いつも追い付けば何処かに消えてしまうようだ。
But with every speck of light, I fight the breaking need to try
でも微かな光を伴って、ぼくは破滅に抗ってみなきゃいけない。
Day will break the nite
日は夜を破って
And the light will find my way
光はぼくの道を照らし出すだろう。

In a dream I'm sure I saw it all
夢の中でぼくは確かに見た。
The tides that fall and rise again, and again
潮は引き、満ちて、そしてまた。
Well maybe it's just me, caught in desperation to
多分ぼくもそんなものだ。自棄糞なんだよ。
Fight this helpless falling sensation
救いようのない墜落の感覚と戦ってる。
I won't let this take me down
ぼくはそれに屈するつもりはない。

One after another endlessly
ひとつ終わりまたひとつ、繰り返して
How many more will I fight away
あと何回ぼくは戦うんだろう。
Every time hoping it'd be the last time I'll have to say hello
君との出会いはこれが最後ならと、いつだって願ってる。
Night after nite I dream of ways
夜が明けてまた夜、ぼくは夢を見続けてる。
To not have to meet you once again
再び君に会わないように。
Cuz every time feels like the very first time when I'll have to say goodbye
君との別れはいつだって、初めてみたいな気がするから。

You'll see me some day wondering around
君はいつか彷徨うぼくに会うんだろう。
Eyes shut and arms up singin' "I won't let me down"
目を閉じて腕を振り上げ「屈しない」と歌うぼくに。
And all I'll need is one break in your sigh to breath
ぼくに必要なのはそれを遮る君の溜め息で
Just one breath's enough to reach you
ただその一息で、君に届くには十分だ。
But somehow it keeps coming back
でもどうしたって戻り続けるんだよ。

One after another endlessly
それの後には違うそれが続いてて
How many more will I fight away
ぼくはあとどれだけ戦っていくんだろうな。
Every time hoping it'd be the last time I'll have to say hello
君との出会いはこれが最後であれといつも願ってる。
Night after nite I dream of ways
夜の後には違う夜が、ぼくは夢を見続けてる。
To not have to meet you once again
君に二度と会わずに済むように。
Cuz every time feels like the very first time when I'll have to say goodbye
君との別離の時はいつでも、ぼくの人生で初めてのことみたいに思うから。


Oh and as I open up my eyes
そうしてぼくが目を開く間に
A new dawn will cover it all
新しい夜明けが総てを包んでいくんだろう。
And so it starts again with the call of day
日の呼ぶ声と共にまた始まるんだ。
An endless start in motion
終わらない始まりが動き出す。

Build up of expectations
想像を逞しくしろよ。
And it soon engulfs the best of us
そいつはその内、誰彼構わずに襲い掛かる。
Lost in its speculations
推論の中で見失って
Will we ever find a way to trust
ぼくらは信じる道を見付けられる時がくるんだろうか。
What I'll need is a kind of patience
ぼくに要るのはちょっとした忍耐だ。
One that will give me the will to fight
それは戦う為の意思をくれるものなんだ。
The last voice that ends in cadence
最後の言葉は抑揚の中で終わった。
I won't let it be me
ぼくは自分をそうさせやしない。

One after another endlessly
そいつは永遠に途切れることなく
How many more will I fight away
ぼくはどれだけ戦うんだろうな?
Every time hoping it'd be the last time I'll have to say hello
いつだって君へのハローはこれで終わりにしたいと祈ってる。
Night after nite I dream of ways
夜は途切れることなく、ぼくは夢を見てる。
To not have to meet you once again
もう君に会わなくていいように。
Cuz every time feels like the very first time when I'll have to say goodbye
いつだって君へのグッドバイが最初の最初みたいに思えるからさ。

I'll get by with a little bit of
Hope and all and maybe just a little
ぼくはほんの少しの希望やらその他諸々やら
多分そのちょっとしたもので何とかやっていくんだろう。
Push on my shoulder and yes I'll take my plunge now
肩を前に進めて、今思い切って飛び込むんだ。
Cuz all in all it all rests on
全部が全部それ以外の何もかも
The first hand that you can let go
その手で君は解放してやれる。
Then and only then will you see why you've held on
そうしたらその時やっと、君が踏み留まり続けた意味がわかるんだ。

No
And yes you'll see why you've held on
No
いや、君にその理由がわかるものか
まだ定かじゃないよ。
by caramel_box02 | 2014-03-28 17:22 | みっじかいの(縣)
<< うた 地軸傾けて海に沈める >>